Tantliv

Handarbete och andra sysslor, husdjur, balkongodling, förfäran och dagens ungdom

Tantliv 13/01/2010

Filed under: Tantliv — Tantliv @ 20:53
Tags: ,

Det var kallt. En av de där minus-tjugo-dagarna-ja-ni-vet.
Jag hade gottat mig på Solsidan, men det var dags att dra sig hemåt. A körde mig till bussen. Jag hade yllelångkalsonger, ylleknästrumpor, kofta, fleecejacka, jacka, halsduk och en hel massa andra kläder på mig och satt i passagerarsätet med handväskan i knät, i ett fast grepp naturligtvis.
Över ett snöklätt fält kom en yngling i övre tonåren gåendes. Han var ute och rastade hunden.
I versaler skrek jag
AMEN LILLA VÄN DU KAN INTE VARA UTE OCH GÅ MED HUNDEN UTAN VANTAR

A tittade på mig och frågade om det inte är dags för mig att starta den där tantlivsbloggen snart, som jag har tjatat om i ett halvår.

 

One Response to “Tantliv”

  1. Anna Says:

    Heja heja heja!


Kommentera

